czwartek, 4 lipca 2013

Wiedźmin 3 Aktualizacja

Dodatkowe informacje o najnowszej produkcji studia CD Projekt RED :
  • będzie aż 36 możliwych zakończeń oraz trzy różne epilogi – wystarczające na około godzinę gry;
  • świat gry będzie podzielony na trzy odrębne obszary - Skellige, Ziemię Niczyją oraz Novigrad – każdy z nich będzie miał całkowicie otwartą strukturę, czyli nie będzie żadnych niewidzialnych ścian;
  • w wersji PC będzie można zaimportować zapis gry z Wiedźmina 2, jednak nie będzie miał on wpływu na przebieg fabuły, a jedynie na pojawienie się kluczowych postaci z poprzedniej części;
  • dzięki znakowi Aksji Geralt będzie mógł okiełzna dzikiego konia (jak w opowiadaniu Ziarno prawdy);
  • znak Aksji posłuży również do wydobywania informacji z innych bohaterów (jak w Wiedźminie 2);
  • znak Ignii będzie działał jak miotacz płomieni (osobiście, według mnie będzie to coś na wzór Aard’a z trailera Tomka Bagińskiego do pierwszego Wiedźmina);
  • pogoda będzie miała wpływ na rozrywkę;
  • Geralt będzie mógł polować na dzikie zwierzęta w celu pozyskania z nich, np. pazurów lub skór (czyli, jak w Gothic’u – pamiętacie?);
  • świat gry będzie posiadał rozbudowany system ekonomiczny – jeden przedmiot będzie miał różną wartość w różnych miejscach (Novigrad, wyspy Skellige);
  • w podróżowaniu po już odwiedzonych miejscach będziemy mogli skorzystać z szybkiego przemieszczania (a’la Skyrim);
  • podczas eksplorowania świata nie doświadczymy ekranów ładowania;
  • należy przygotować się na wysokie wymagania sprzętowe, w jakości oprawy twórcy nie będą szli na kompromisy;
  • kampania główna wystarczy na 50h gry, dodatkowe tyle zaoferują zadania poboczne, do tego dojdzie czas poświęcony na eksplorację świata;
  • będzie dwa razy więcej scenek przerywnikowych niż w Wiedźminie 2, oczywiście będą na najwyższym poziomie;
  • podczas walk pojawi się system spowolnienia czasu, wzorowany na VATS z Fallout’a 3, posłuży on wymierzeniu ciosu w konkretną część ciała przeciwnika;
  • nie będzie QTE;
  • Geralt będzie mógł osiągnąć maksymalnie 60 poziom doświadczenia (w W2 – max 35, W1 – max 40), wiąże się to oczywiście z bardziej rozbudowanym drzewkiem umiejętności;
  • nie będzie można atakować bezbronnych;
  • będzie można okradać innych ludzi, jednak jeżeli zostaniemy przyłapani, to spotka nas kara;
  • gra będzie posiadała całkowicie innych interfejs i system sterowania w wersji PC i na konsole nowej generacji;
  • możliwe, że w grę będzie wbudowany system osiągnięć;
  • Geralt będzie mógł pływać, ale tylko w ciepłych wodach;
  • gra nie otrzyma żadnych płatnych DLC;
  • Geralt będzie mógł skakać i się wspinać (nie wiadomo, czy również po drzewach);
  • pojawią się dwie nowe mini-gry: rzucanie toporem/nożami oraz gra w karty;
  • konia będzie można kupić lub schwytać (dzięki znakowi Aksji);
  • wrogowie znajdujący się w beznadziejnej sytuacji poddadzą się składając broń;
  • poziom potworów nie będzie skalowany (czyli, jak w Gothic’u – jeżeli na początku gry wejdziemy do lasu, to zjedzą nas wilki ;-);
  • Geralt zawsze będzie neutralny;
  • gra będzie bazowała na DirectX 11 (obecne screeny pochodzą z wersji opartej na DirectX 9, więc finalna jakość oprawy graficznej będzie na zdecydowanie wyższym poziomie) oraz technologii PhysX od NVIDIA;
  • gra w wersji PC nie będzie zintegrowana ze STEAM.